Examene Cambridge English @Twinkle Star

ORDIN nr. 5.219 din 9 septembrie 2010

privind recunoaşterea şi echivalarea rezultatelor obţinute la examene cu recunoaştere internaţională pentru certificarea competenţelor lingvistice în limbi străine şi la examene cu recunoaştere europeană pentru certificarea competenţelor digitale cu probele de evaluare a competenţelor lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională studiată pe parcursul învăţământului liceal, respectiv de evaluare a competenţelor digitale, din cadrul examenului de bacalaureat

EMITENT: MINISTERUL EDUCAŢIEI, CERCETĂRII, TINERETULUI ŞI SPORTULUI

Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 701 din 20 octombrie 2010

În conformitate cu prevederile Legii învăţământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 81/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, cu modificările ulterioare,ministrul educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului emite prezentul ordin.

Articolul 1

Se aprobă Metodologia de recunoaştere şi echivalare a rezultatelor obţinute la examene cu recunoaştere internaţională pentru certificarea competenţelor lingvistice în limbi străine, cu proba de evaluare a competenţei lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională studiată pe parcursul învăţământului liceal, din cadrul examenului de bacalaureat, prevăzută în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin.

Articolul 2

Se aprobă Lista examenelor cu recunoaştere internaţională pentru certificarea competenţelor lingvistice în limbi străine, care pot fi recunoscute şi echivalate cu proba de evaluare a competenţelor lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională studiată pe parcursul învăţământului liceal, din cadrul examenului de bacalaureat, prevăzută în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin.

Articolul 3

Se aprobă Metodologia de recunoaştere şi echivalare a rezultatelor obţinute la examenele cu recunoaştere europeană pentru certificarea competenţelor digitale cu proba de evaluare a competenţelor digitale din cadrul examenului de bacalaureat, prevăzută în anexa nr. 3, care face parte integrantă din prezentul ordin.

Articolul 4

Prevederile prezentului ordin se aplică începând cu anul şcolar 2010-2011.

Articolul 5

Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Articolul 6

Direcţia generală educaţie şi învăţare pe tot parcursul vieţii, Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare, inspectoratele şcolare judeţene şi al municipiului Bucureşti duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.Ministrul educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului,Daniel Petru FuneriuBucureşti, 9 septembrie 2010.Nr. 5.219.

Anexa 1

METODOLOGIA de recunoaştere şi echivalare a rezultatelor obţinute laexamene cu recunoaştere internaţională pentru certificareacompetenţelor lingvistice în limbi străine cu proba deevaluare a competenţei lingvistice într-o limbă de circulaţieinternaţională studiată pe parcursulînvăţământului liceal, din cadrul examenului de bacalaureat

Articolul 1

(1) În conformitate cu prevederile art. 26 alin (4) lit. C din Legea învăţământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, elevii care promovează, pe parcursul învăţământului preuniversitar, examene cu recunoaştere internaţională pentru certificarea competenţelor lingvistice în limbi străine, numite în cele ce urmează examene cu recunoaştere internaţională, au dreptul la recunoaşterea şi echivalarea rezultatelor obţinute la aceste examene cu proba de evaluare a competenţelor lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională studiată pe parcursul învăţământului liceal proba C din cadrul examenului de bacalaureat.

(2) Recunoaşterea şi echivalarea prevăzute la alin. (1) se pot realiza pentru oricare dintre limbile străine care au fost studiate de candidaţi pe parcursul învăţământului liceal.

(3) Recunoaşterea şi echivalarea prevăzute la alin. (1) se fac, la cerere, pe baza unei copii legalizate a certificatului/diplomei obţinute în urma promovării unui examen cu recunoaştere internaţională.

Articolul 2

(1) Se recunosc şi se echivalează rezultatele obţinute la examenele menţionate în Lista examenelor cu recunoaştere internaţională pentru certificarea competenţelor lingvistice în limbi străine, care pot fi recunoscute şi echivalate cu proba de evaluare a competenţelor lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională studiată pe parcursul învăţământului liceal, din cadrul examenului de bacalaureat, prevăzută în anexa nr. 2 la ordin.

(2) Lista examenelor cu recunoaştere internaţională, menţionată la alin. (1), a fost stabilită după consultarea ambasadelor şi/sau a serviciilor culturale ale acestora, urmărind respectarea următoarelor criterii:a) examenul evaluează toate competenţele de comunicare generală în limba modernă respectivă: receptarea textului audiat, receptarea textului citit, producerea de mesaje orale, producerea de mesaje scrise şi interacţiunea orală;b) examenul validează un nivel de competenţă lingvistică egal sau superior nivelului B1, corespunzător Cadrului european comun de referinţă pentru limbi.

Articolul 3

Recunoaşterea şi echivalarea rezultatelor obţinute la examenele cu recunoaştere internaţională pentru certificarea competenţelor lingvistice se realizează de către comisia de bacalaureat de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale, constituită la nivelul unităţii de învăţământ liceal.

Articolul 4

(1) Candidaţii care solicită recunoaşterea şi echivalarea rezultatelor obţinute la examenele cu recunoaştere internaţională depun la secretariatul unităţii de învăţământ în care funcţionează comisia de bacalaureat de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale o cerere scrisă, însoţită de o copie legalizată a certificatului/diplomei menţionat/menţionate la art. 1 alin. (3).

(2) Depunerea documentelor menţionate la alin. (1) se face în perioada prevăzută în calendarul examenului de bacalaureat pentru înscrierea candidaţilor.

(3) Pentru examenul cu recunoaştere internaţională care conduce la obţinerea diplomei DELE (Diploma de Espa±ol como Lengua Extranjera), candidatul poate depune copia legalizată a diplomei DELE sau copia legalizată a certificatului eliberat de institutul Cervantes din Spania, prin care se notifică rezultatele obţinute la probe şi care, la rubrica “Calificacion global” are înscris rezultatul “Apto”.

(4) În situaţii excepţionale, în care se înregistrează întârzieri în eliberarea certificatului/diplomei de către instituţia/organizaţia care administrează examenul respectiv, candidaţii pot depune, în perioada menţionată la alin. (2), o adeverinţă eliberată de respectiva instituţie/organizaţie.

(5) În situaţiile menţionate la alin. (3), candidatul care a solicitat recunoaşterea şi echivalarea rezultatelor examenului poate depune copia legalizată a certificatului/diplomei până cel târziu cu 3 zile înainte de începerea probei de evaluare a competenţelor lingvistice în limbi străine – proba C, din cadrul sesiunii respective de bacalaureat.

Articolul 5

Pentru recunoaşterea şi echivalarea rezultatelor obţinute la examenele cu recunoaştere internaţională, comisia de bacalaureat de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale parcurge, în mod obligatoriu, pentru fiecare candidat următoarele etape: a) verifică dacă limba pentru care se solicită echivalarea rezultatelor obţinute la un examen cu recunoaştere internaţională a fost studiată de candidat pe parcursul învăţământului liceal; b) verifică dacă examenul pentru care se solicită recunoaşterea şi echivalarea rezultatelor este inclus în lista menţionată la art. 2 şi dacă sunt îndeplinite condiţiile minimale pentru recunoaştere, menţionate în listă; c) verifică dacă există copia legalizată a certificatului/diplomei, ca anexă a cererii scrise de recunoaştere şi echivalare depuse de candidat; d) pentru certificatele pe care este menţionat un termen de valabilitate, verifică dacă data la care se finalizează proba de evaluare a competenţei lingvistice – proba C din cadrul sesiunii respective a examenului de bacalaureat se încadrează în termenul de valabilitate precizat pe certificat/diplomă.

Articolul 6

(1) În cazul candidaţilor pentru care au fost parcurse toate etapele menţionate la art. 5, comisia de bacalaureat de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale decide recunoaşterea şi echivalarea rezultatelor obţinute la examenul cu recunoaştere internaţională cu proba de evaluare a competenţei lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională studiată pe parcursul învăţământului liceal – proba C, din cadrul examenului de bacalaureat.

(2) În cazul candidaţilor pentru care cel puţin una din condiţiile menţionate la art. 5 nu este îndeplinită, comisia de bacalaureat de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale decide respingerea cererii de recunoaştere şi echivalare a rezultatelor obţinute la examenul cu recunoaştere internaţională cu proba de evaluare a competenţei lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională studiată pe parcursul învăţământului liceal – proba C, din cadrul examenului de bacalaureat.

Articolul 7

(1) Procedura descrisă la art. 5 şi rezultatele finale ale acesteia, stabilite conform art. 6, se consemnează într-un proces-verbal semnat de preşedintele, secretarul şi membrii comisiei de bacalaureat de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale.

(2) Procesul-verbal cuprinde, sub formă de tabel, următoarele date: numele şi prenumele candidatului, limba străină şi denumirea examenului cu recunoaştere internaţională pentru care solicită recunoaşterea şi echivalarea, numărul şi data de înregistrare a cererii de recunoaştere şi echivalare, confirmarea/infirmarea faptului că limba străină respectivă a fost studiată pe parcursul învăţământului liceal (conform registrului matricol), confirmarea/infirmarea faptului că examenul se află pe lista menţionată la art. 2, existenţa/inexistenţa copiei legalizate a certificatului/diplomei care atestă promovarea examenului, încadrarea/neîncadrarea în termenul de valabilitate, precum şi rezultatul final al procedurii – sub forma “se aprobă” sau “se respinge” cererea de recunoaştere şi echivalare. Pentru cererile respinse, se menţionează explicit condiţia sau condiţiile care nu au fost îndeplinite.

(3) Procesul-verbal menţionat la alin. (1) este elaborat în două exemplare originale.

(4) Un exemplar al procesului-verbal menţionat la alin. (1) este păstrat la dosarul comisiei de bacalaureat de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale, iar al doilea exemplar se transmite comisiei de bacalaureat din centrul de examen la care este arondată unitatea de învăţământ liceal şi devine anexă a catalogului de examen.

(5) Recunoaşterea şi echivalarea rezultatelor obţinute la un examen cu recunoaştere internaţională cu proba de evaluare a competenţei lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională studiată pe parcursul învăţământului liceal – proba C din cadrul examenului de bacalaureat se consemnează şi în catalogul electronic.

(6) O copie a procesului-verbal, menţionat la alin. (1), se afişează la avizierul unităţii de învăţământ în care funcţionează comisia de bacalaureat de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale, cu cel puţin 48 de ore înainte de începerea probei de evaluare a competenţei lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională – proba C din cadrul sesiunii respective a examenului de bacalaureat.

Articolul 8

(1) Candidaţii cărora li se recunosc şi li se echivalează, conform prevederilor prezentei metodologii, rezultatele obţinute la examene cu recunoaştere internaţională pentru certificarea competenţelor lingvistice nu mai susţin proba C din cadrul examenului de bacalaureat.

(2) Pentru candidaţii aflaţi în situaţia precizată la alin. (1) nu se eliberează certificatul care atestă nivelul de competenţă lingvistică, prevăzut de metodologia de organizare şi desfăşurare a examenului de bacalaureat.

(3) Pentru candidaţii aflaţi în situaţia precizată la alin. (1), care promovează examenul de bacalaureat, se menţionează pe diploma de bacalaureat, în rubrica corespunzătoare probei de evaluare a competenţei lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională studiată pe parcursul învăţământului liceal, textul: “examen ………………… (denumirea examenului), nivel ……, recunoscut şi echivalat cu proba C”.

Anexa 2

LISTA examenelor cu recunoaştere internaţională pentru certificareacompetenţelor lingvistice în limbistrăine, care pot fi recunoscute şi echivalatecu proba de evaluare a competenţelor lingvistice într-o limbă decirculaţie internaţională studiată pe parcursul învăţământului liceal,din cadrul examenului de bacalaureat

  1. Limba engleză
No.Exam NameAbbreviationGrading/LevelScore/Minimum Conditions for RecognitionIssuing Institution/Organization
1.Preliminary English Test / PET for SCHOOLSPETB1PromotedUniversity of Cambridge – English for Speakers of Other Languages Examinations (Cambridge ESOL)
2.First Certificate in English / FCE for SCHOOLSFCEB2PromotedUniversity of Cambridge
3.Certificate in Advanced English (CAE)CAEC1PromotedUniversity of Cambridge
4.Certificate of Proficiency in English (CPE)CPEC2PromotedUniversity of Cambridge
5.Business English CertificateBECB1 – C1PromotedUniversity of Cambridge
6.International English Language Testing System (IELTS)IELTSScore 0-94.5 points B1, 5.0-6.0 points B2, 6.5-7.0 points C1, 7.5-9.0 points C2British Council, Cambridge ESOL, IELTS Australia
7.Test of English as a Foreign Language (TOEFL iBT)TOEFL0-12057-86 points B1, 86-109 points B2, 110-120 points C1Educational Testing Service (ETS)
8.Test of English for International Communication (TOEIC)TOEICListening: 0-495, Reading: 0-495, Speaking: 0-200, Writing: 0-200Listening: minimum 275, Reading: minimum 275, Speaking: minimum 120, Writing: minimum 120Educational Testing Service (ETS)
9.London Chamber of Commerce and Industry International Qualifications – English Language Skills Assessment (ELSA)LCCIB1 – C1All four competencies (Listening, Reading, Writing, Speaking): minimum 25 pointsEducation Development International (EDI)
10.London Chamber of Commerce and Industry International Qualifications – Junior and Senior English Tests (JETSET)LCCIB1 – C1All four competencies (Listening, Reading, Writing, Speaking): minimum 25 pointsEducation Development International (EDI)
11.London Chamber of Commerce and Industry International Qualifications – English for Business (EfB)LCCIB1 – C1All four competencies (Listening, Reading, Writing, Speaking): minimum 25 pointsEducation Development International (EDI)
12.TRINITY Integrated Skills in EnglishTRINITYB1 – C2PromotedTRINITY College London
13.ECL ExamsECLB1 – C1PromotedEuropean Consortium for the Certificate of Attainment in Modern Languages

  2. Limba franceză 

No.Exam NameAbbreviationGrading/LevelScore/Minimum Conditions for RecognitionIssuing Institution/Organization
1.Diplôme d’études en langue françaiseDELFB1, B2PassCentre international d’études pédagogiques (CIEP) – Ministère de l’Éducation Nationale
www.ciep.fr
2.Diplôme approfondi de langue françaiseDALFC1, C2PassCentre international d’études pédagogiques (CIEP) – Ministère de l’Éducation Nationale
www.ciep.fr
3.Test de connaissance du françaisTCFA1 – C2B1 
4.Test d’évaluation du françaisTEFA1 – C2B1Chambre de Commerce et d’Industrie de Paris (CCIP)
www.fda.ccip.fr

3. Limba germană 

No.Exam NameAbbreviationGrading/LevelScore/Minimum Conditions for RecognitionIssuing Institution/Organization
1.Das Deutsche Sprachdiplom der Kultusministerkonferenz (Zweite Stufe)DSDB2 – C1B2Standing Conference of Ministers of Education and Cultural Affairs in the Federal Republic of Germany
www.kmk.org
2.Das Österreichische Sprachdiplom Deutsch (ÖSD)ÖSDB1 – C2PassBundesministerium für Unterricht, Kunst und Kultur (BMUKK)
www.osd.at
3.Goethe-Zertifikat B1: Zertifikat Deutsch für JugendlicheZDjB1PassGoethe-Institut
www.goethe.de/pruefungen
4.Goethe-Zertifikat B1: Zertifikat DeutschZDB1PassGoethe-Institut
www.goethe.de/pruefungen
5.Goethe-Zertifikat B2B2PassGoethe-Institut
www.goethe.de/pruefungen
6.Zertifikat Deutsch für den BerufZDBB2PassGoethe-Institut
7.Goethe-Zertifikat C1: Zentrale MittelstufenprüfungZMPC1PassGoethe-Institut
8.Prüfung Wirtschaftsdeutsch InternationalPWDC1PassGoethe-Institut
9.Goethe-Zertifikat C2: Zentrale OberstufenprüfungZOPC2PassGoethe-Institut
10.Kleines Deutsches SprachdiplomKDSC2PassGoethe-Institut
11.Großes Deutsches SprachdiplomGDSC2+PassGoethe-Institut
12.Der Test DaF als FremdspracheTestDaFB2 – C1B2TestDaF-Institut
www.testdaf.de

4. Limba italiană 

Nr. crt.Denumirea examenuluiAbreviereNotare/nivelPunctaj/nivel/condiţii minim(e) pentru recunoaştere şi echivalareInstituţia/organizaţia care eliberează certificatul/diploma
ABCDEF
1.Certificazione di Italiano come Lingua Straniera – Livello Uno – Livello Due – Livello Tre – Livello QuatroCILSB1 B2 C1 C2Promovat Promovat Promovat PromovatUniversita per Stranieri di Siena www.unistrasi.it
2.Certificazione della lingua italianaCELI 2 CELI 3 CELI 4 CELI 5B1 B2 C1 C2Promovat Promovat Promovat PromovatUniversita per Stranieri di Perugia www.cvcl.it

 5. Limba spaniolă 

Nr. crt.Denumirea examenuluiAbreviereNotare/nivelPunctaj/nivel/condiţii minim(e) pentru recunoaştere şi echivalareInstituţia/organizaţia care eliberează certificatul/diploma
ABCDEF
1.Diploma de Espanol como Lengua Extranjera – Diploma de Espanol Nivel B1 (Inicial) – Diploma de Espanol Nivel B2 (Intermedio) – Diploma de Espanol Nivel C1 – Diploma de Espanol Nivel C2 (Superior)DELE – B1 – B2 – C1 – C2B1 B2 C1 C2Promovat Promovat Promovat PromovatMinisterio de Educacion – Instituto Cervantes http://diplomas.cervantes.es

6. Limba portugheză 

No.Exam NameAbbreviationGrading/LevelScore/Minimum Conditions for RecognitionIssuing Institution/Organization
1.Diploma Elementar de Português Língua EstrangeiraDEPLEB1PromotedMinistério da Educação – Centro de Avaliação de Português Língua Estrangeira (CAPLE) – Faculdade de Letras da Universidade de Lisboa
www.fl.ul.pt/unidades/centros/caple
2.Diploma Intermedio de Português Língua EstrangeiraDIPLEB2PromotedMinistério da Educação – CAPLE
3.Diploma Avançado de Português Língua EstrangeiraDAPLEC1PromotedMinistério da Educação – CAPLE
4.Diploma Universitário de Português Língua EstrangeiraDUPLEC2PromotedMinistério da Educação – CAPLE

Anexa 3

METODOLOGIA de recunoaştere şi echivalare a rezultatelor obţinutela examene cu recunoaştere europeană pentru certificareacompetenţelor digitale cu proba de evaluare acompetenţelor digitale din cadrul examenului de bacalaureat.

Articolul 1

În conformitate cu prevederile art. 26 alin. (4) lit. D din Legea învăţământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, elevii care promovează, pe parcursul învăţământului preuniversitar, examene cu recunoaştere europeană pentru certificarea competenţelor digitale au dreptul la recunoaşterea şi echivalarea rezultatelor obţinute la aceste examene.

Articolul 2

Se recunosc şi se echivalează cu proba de evaluare a competenţelor digitale – proba D din cadrul examenului de bacalaureat – rezultatele obţinute la examenele ECDL, finalizate cu certificatul ECDL Start sau cu certificatul ECDL Complet.

Articolul 3

Recunoaşterea şi echivalarea rezultatelor obţinute la examenele menţionate la art. 2 se realizează de către comisia de bacalaureat de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale, constituită la nivelul unităţii de învăţământ liceal.

Articolul 4

(1) Candidaţii care solicită recunoaşterea şi echivalarea rezultatelor obţinute la examenele cu recunoaştere europeană pentru certificarea competenţelor digitale depun la secretariatul unităţii de învăţământ în care funcţionează comisia de bacalaureat de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale o cerere scrisă, însoţită de o copie legalizată a certificatului menţionat la art. 2.

(2) Depunerea documentelor menţionate la alin. (1) se face în perioada prevăzută în calendarul examenului de bacalaureat pentru înscrierea candidaţilor.

(3) În situaţii excepţionale, în care se înregistrează întârzieri în eliberarea certificatului de către instituţia/organizaţia care administrează examenul respectiv, candidaţii care au solicitat recunoaştere şi echivalare pot depune, în perioada menţionată la alin. (2), o adeverinţă eliberată de respectiva instituţie/organizaţie.

(4) În situaţiile menţionate la alin. (3), candidatul care a solicitat recunoaşterea şi echivalarea rezultatelor examenului poate depune copia legalizată a certificatului până cel târziu cu 3 zile înainte de începerea probei de evaluare a competenţelor digitale – proba D din cadrul sesiunii respective de bacalaureat.

Articolul 5

Pentru recunoaşterea şi echivalarea rezultatelor obţinute la examenele menţionate la art. 2, comisia de bacalaureat de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale parcurge, în mod obligatoriu, pentru fiecare candidat, următoarele etape:a) verifică dacă examenul pentru care se solicită recunoaşterea şi echivalarea rezultatelor se află printre cele menţionate la art. 2;b) verifică dacă există copia legalizată a certificatului/diplomei, ca anexă a cererii scrise de recunoaştere şi echivalare depuse de candidat.

Articolul 6

(1) În cazul candidaţilor pentru care sunt îndeplinite toate condiţiile menţionate la art. 5, comisia de bacalaureat de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale decide recunoaşterea şi echivalarea rezultatelor obţinute la examenul menţionat la art. 2 cu proba de evaluare a competenţelor digitale proba D din cadrul examenului de bacalaureat.

(2) În cazul candidaţilor pentru care nu este îndeplinită cel puţin una dintre condiţiile menţionate la art. 5, comisia de bacalaureat de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale decide respingerea cererii de recunoaştere şi echivalare a rezultatelor obţinute la examenul menţionat la art. 2 cu proba de evaluare a competenţelor digitale – proba D din cadrul examenului de bacalaureat.

Articolul 7

(1) Procedura descrisă la art. 5 şi rezultatele finale ale acesteia, stabilite conform art. 6, se consemnează într-un proces-verbal, semnat de preşedintele, secretarul şi membrii comisiei.

(2) Procesul-verbal cuprinde, sub formă de tabel, următoarele date: numele şi prenumele candidatului, denumirea examenului cu recunoaştere europeană pentru care candidatul solicită recunoaşterea şi echivalarea, numărul şi data de înregistrare a cererii de recunoaştere şi echivalare, confirmarea/infirmarea faptului că examenul se află printre cele menţionate la art. 2, existenţa/inexistenţa copiei legalizate după certificatul ECDL şi tipul acestuia – Start sau Complet, precum şi rezultatul final al procedurii – sub forma “se aprobă” sau “se respinge” cererea de recunoaştere şi echivalare. Pentru cererile respinse se menţionează explicit condiţia sau condiţiile care nu au fost îndeplinite.

(3) Procesul-verbal menţionat la alin. (1) este elaborat în două exemplare originale.

(4) Un exemplar al procesului-verbal menţionat la alin. (1) este păstrat la dosarul comisiei de bacalaureat de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale, iar al doilea exemplar se transmite comisiei de bacalaureat din centrul de examen la care este arondată unitatea de învăţământ liceal şi devine anexă a catalogului de examen.

(5) Recunoaşterea şi echivalarea rezultatelor obţinute la unul dintre examenele menţionate la art. 2 cu proba de evaluare a competenţei digitale – proba D din cadrul examenului de bacalaureat – se consemnează şi în catalogul electronic.

(6) O copie a procesului-verbal menţionat la alin. (1) se afişează la avizierul unităţii de învăţământ în care funcţionează comisia de bacalaureat de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale, cu cel puţin 48 de ore înainte de începerea probei de evaluare a competenţelor digitale – proba D din cadrul sesiunii respective a examenului de bacalaureat.

Articolul 8

(1) Candidaţii cărora li se recunosc şi li se echivalează, conform prevederilor prezentei metodologii, rezultatele obţinute la examenele cu recunoaştere europeană pentru certificarea competenţelor digitale nu mai susţin proba de evaluare a competenţelor digitale – proba D din cadrul examenului de bacalaureat.

(2) Pentru candidaţii aflaţi în situaţia precizată la alin. (1) nu se eliberează certificatul care atestă nivelul de competenţă digitală, prevăzut de metodologia de organizare şi desfăşurare a examenului de bacalaureat.

(3) Pentru candidaţii aflaţi în situaţia precizată la alin. (1), care promovează examenul de bacalaureat, se înscrie pe diploma de bacalaureat, în rubrica corespunzătoare probei de evaluare a competenţelor digitale – proba D din cadrul examenului de bacalaureat, textul: “examen ……………………… (denumirea examenului) recunoscut şi echivalat cu proba D”.

(4) Pentru candidaţii aflaţi în situaţia precizată la alin. (1) se menţionează pe diploma de bacalaureat şi nivelul de competenţă digitală, după cum urmează:a) “utilizator de nivel mediu”, pentru candidaţii care au obţinut certificatul ECDL Start;b) “utilizator experimentat”, pentru candidaţii care au obţinut certificatul ECDL Complet.—-

CAMBRIDGE ENGLISH EXAMS

Înscrie-te la examen

ATENȚIE

Această sesiune este doar pentru elevii centrului de desfășurare a examenului.

Contactați centrul My English Club pentru mai multe detalii: Anda Minciu, +40.742.847.019.

CAMBRIDGE ENGLISH EXAMS

Înscrie-te la examen

ATENȚIE

Această sesiune este doar pentru elevii centrului de desfășurare a examenului.

Contactați Centrul Libelo Pitești pentru mai multe detalii la numărul de telefon +40.728.511.844, la adresa de email office@libelo.ro sau direct pe libelo.ro.

CAMBRIDGE ENGLISH EXAMS

Înscrie-te la examen

ATENȚIE

Această sesiune este doar pentru elevii centrului de desfășurare a examenului.

Pentru a te înscrie la un examen Cambridge, ia legătura cu profesorul de la clasă.