Examene bazate pe nivel și standarde internaționale
Cambridge English sunt examene aprofundate, bazate pe diferite niveluri de cunoștințe, bazate pe standarde internaționale, atât în ceea ce privește testarea, dar și pregătirea premergătoare. Fiecare examen corespunde unei îmbunătățiri semnificative a competenței lingvistice, iar atunci când un cursant trece un examen, următorul este întotdeauna la îndemână și niciodată descurajant. Cursanții știu întotdeauna care sunt obiective lor, iar acest lucru le dă motivația și încrederea de a-și continua studiile. Centrul lingvistic Twinkle Star deține recunoașterea instituției Cambridge English Assessment pentru organizarea de cursuri și testări în vederea obținerii de certificări pentru limba Engleză. Detalii aici: www.twinklestar.ro/cursuri-engleza.
Calificările Cambridge English sunt concepute în strânsă concordanță cu Cadrul European Comun de Referință (CEFR), pe un set de criterii recunoscute la nivel internațional pentru măsurarea abilităților în a doua limbă străină. CEFR specifică ceea ce o persoană “poate face”, sau ar trebui să fie capabilă să facă, la fiecare dintre cele șase niveluri. De exemplu, la nivelul B2, o persoană poate să ia notițe în timp ce cineva vorbește sau să scrie un text care să includă solicitări nestandardizate, iar B2 First îi cere persoanei testate să îndeplinească exact aceste sarcini pentru a vedea dacă a atins nivelul B2 în ceea ce privește competențele de scriere.
Cerințele pentru fiecare nivel din CECR urmează o secvență de obiective naturale pentru cei care învață limbi străine. Prin urmare, urmărirea progresulului poate fi foarte motivant pentru cursanți. Aceștia pot vedea unde se situează în ceea ce privește standardele internaționale, ce trebuie să facă pentru a ajunge la nivelul următor și valoarea abilităților pe care le testează examenele.
Ce stă la baza motivației?
Importanța obiectivelor este susținută de cercetările din domeniul psihologiei educaționale. Studiul modului în care oamenii sunt motivați a fost inițiat în anii postbelici de către John Atkinson de la Universitatea din Michigan. În cartea sa “Motivation and Achievement”, Atkinson susține că motivația crește atunci când există un obiectiv realizabil într-o activitate care este foarte valoroasă. Un astfel de obiectiv este abilitatea de a utiliza limba engleză în comunitățile profesionale și educaționale internaționalizate. John Hattie și Helen Timperley de la Universitatea din Auckland, în lucrarea lor din 2007 privind automonitorizarea și stabilirea obiectivelor, au prezentat trei întrebări importante pentru cursanți: care sunt obiectivele, ce progrese fac în vederea atingerii lor și ce activități sunt necesare pentru a progresa mai mult?
În cercetările specifice învățării limbilor străine, cea mai influentă teorie a motivației a fost conceptul de “sine motivațional” propus de Zoltán Dörnyei, de la Universitatea Nottingham. Cursanții se imaginează pe ei înșiși atunci când vor vorbi fluent limba, iar aceste imagini cu ei înșiși în viitor îi încurajează și îi motivează în studiile lor.
Competențe lingvistice în viața reală
Calificările Cambridge English se bazează pe un model de competențe lingvistice care subliniază importanța conversației și a interacțiunii din viața reală. Acest lucru îi încurajează și îi motivează pe cursanți, deoarece competențele de care au nevoie pentru examene sunt aceleași cu cele de care au nevoie și pe care le folosesc în afara sălii de curs.
În acest fel, examenele Cambridge English sunt create pentru a avea un efect pozitiv asupra învățării, dar și asupra stimei de sine, cursantul devenind motivat să învețe și mândru de progresele pe care le face.
Pe de altă parte, cunoscând faptul că un viitor profesional trebuie să fie sprijinit de cunoștințe avansate de limba engleză, cursanții sunt mult mai motivați să obțină una sau mai multe certificări recunoscute internațional.
Un cerc virtuos
Cercetările Cambridge Assessment au arătat că încrederea în sine are un efect pozitiv asupra rezultatelor viitoare la mai multe materii academice. În același mod, încrederea în sine generată de succesul la examenele Cambridge poate crește autoeficacitatea cursanților, cu alte cuvinte, încrederea în capacitatea lor de a-și atinge obiectivele și poate duce la un viitor succes academic.
Această teorie este susținută de un studiu efectuat la Madrid, în care au fost implicate 28 de școli primare și secundare. Cercetarea a constatat faptul că principalii factori care i-au motivat pe elevi să învețe limba engleză au fost: posibilitatea de a comunica în timpul călătoriilor, îmbunătățirea perspectivelor de carieră, importanța și universalitatea limbii engleze și influența părinților. Motivația este importantă nu doar pentru elevi, ci și pentru profesori, iar 53% dintre dascăli au declarat că au devenit mai motivați să predea limba engleză ca urmare a introducerii examenelor Cambridge English; niciunul nu a declarat că a devenit mai puțin motivat.
Un alt studiu a fost realizat în Taiwan în 2012, folosind testele Cambridge English pentru tinerii cursanți. Studenții au avut o părere pozitivă despre examen: 41% au spus că le-a plăcut și doar 14% nu le-a plăcut, iar 36% au spus că au vrut să studieze engleza mai mult după examen, în timp ce doar 15% au spus că nu au vrut.
Comparând testul Cambridge English cu testele obișnuite, 79% au spus că testul Cambridge a fost mai greu, dar 66% au susținut că le-a plăcut mai mult. Examenele dificile nu sunt neapărat descurajante, chiar și pentru copiii mici. Profesorii au spus că feedback-ul elevilor despre examen a fost în mare parte pozitiv, în special în rândul elevilor cu un nivel bun de limba engleză.